Dag 1 2 3 Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Nursestudentsinchina - WaarBenJij.nu Dag 1 2 3 Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Nursestudentsinchina - WaarBenJij.nu

Dag 1 2 3 Shanghai

06 November 2017 | China, Sjanghai

Dag1 & 2:
Op 4 november was het zover. Om 1 uur moesten we verzamelen op Schiphol om vervolgens om 17:15 de lucht in te gaan naar Shanghai, China. Het was 10,5 uur vliegen en om 10:50 de volgende dag kwamen we eindelijk aan in Shanghai. Het was hier best warm en het was fijn om eindelijk de benen weer te kunnen strekken na 10,5 uur zitten! We waren erg moe en hadden niet echt kunnen slapen. De paspoortcontrole en de bagage ophalen duurde nog 3 uur , want hier gaat het allemaal niet zo snel. Toen we alles hadden konden we gaan. We werden met een bus naar de campus gebracht. Om 4 uur kwamen we eindelijk aan. Dachten we...
Ineens werd er verteld dat de campus vol zat en dat we in een hotel werden geplaatst!
We vonden het best wel jammer dat we niet op de campus sliepen , want dat leek ons echt een hele leuke ervaring.
Het hotel was gelukkig netjes en de kamer was groot. Ontbijten kan in het hotel en lunchen en avondeten op de campus.
We hadden onze koffers uitgepakt, ons eten klaargelegd en we daarna moesten we verzamelen, om vervolgens een rondje over het gebied van de school te lopen. We zijn daar nog naar de school supermarkt gegaan en hadden nog gepind.
‘S middags hadden we een dutje tot 18:00 gedaan en zijn daarna kip met wat patatjes gaan eten. We zitten nog een beetje te kijken wat we wel en niet kunnen eten. De Chinezen zijn hier niet al te goed met hygiëne. Wij vonden de kip erg lekker en het kostte weinig geld. Daarna gingen we slapen na deze korte en zware dag.

Dag 3:
De volgende dag hadden we een welkomst programma op de planning staan. We hebben nog best wel last van het tijdsverschil en snappen niks van de dagen haha. Om 8 uur gingen we ontbijten om vervolgens naar de campus te lopen die op 5 min afstand lag. Op de campus kregen we een programmaboekje.
Nadat we de campus uitliepen zagen we maar liefst 5 campus katten, waarvan er 2 sprekend op mijn ( Susanna) katten leken. Dit was wel erg grappig om te zien. De Chinese studenten gaven de katten zelfs wat te eten. De katten zagen er ook goed verzorgd uit, ze eten ze denk ik niet, haha.
Ook vonden we een supermarkt waar we goedkoop wat fruit en yoghurt konden inslaan. Hier waren we even aan toe.
Deze middag moesten we de ov-kaarten en simkaarten regelen met 2 Chinese studenten. Het regelen van de simkaart duurde in totaal ongeveer 3,5 uur. Hierdoor was onze planning van de dag een beetje verpest en waren we pas laat terug.
Toch besloten we met zijn 3en naar Shanghai te gaan met de metro. Na wat rondgevraagd te hebben bij Chinezen, die overigens niet zo goed Engels spreken, is het ons toch gelukt om bij de metro aan te komen en richting de stad Shanghai te gaan. Het reizen verliep goed en eenmaal aangekomen in de stad keken we onze ogen uit. Het was erg groot en druk, we wisten niet zo goed waar we eerst heen moesten dus deden we maar wat. We liepen eerst door een park waar allemaal Chinezen aan het dansen waren of Tai-Chi de Chinese vechtsport beoefenden, dit was erg indrukwekkend, dat zie je bij ons natuurlijk niet. Later kwamen we aan bij de bekende gebouwen van Shanghai, waar ook de skyline bekend om is. We wilden in een hoog gebouw, naast de Tower of China, op de hoogste verdieping graag de skyline bekijken. Helaas was het al wat later en dit gaan we dus morgen doen. Wel hebben we een drankje gedronken bij een bar.

Eenmaal aangekomen rond 22:30 waren onze mede-studenten in een karaokebar en sloten wij aan. De karaokebar was een aparte ruimte wat je kon huren en er passen nog best wel veel mensen in. Het zingen was erg gezellig en een leuk begin van dit avontuur in Shanghai.

Nu wij dit typen is het ondertussen al 1:00 ’s avonds, Susanna had net het vorige wat ze had getypt per ongeluk gewist dus mocht ze even alles opnieuw typen. Morgen hebben we veel om naar uit te kijken. We starten om 8:00 Maternity Care, die klas hebben we (als het goed is) met Amerikaanse exchange studenten. In de middag hebben we pharmacology en daarna gaan we naar het grote gebouw in Shanghai. We hebben dus veel om naar uit te kijken morgen!

Welterusten

Xx Silje & Susanna

• 06 November 2017 - 18:27

Petra:

Hallo meiden, wat een verhaal en wat kunnen jullie leuk schrijven!
    Kijk al uit naar de volgende blogs. Lekker genieten van alles. Jullie redden jullie prima lees ik al, dus hoeven ons geen zorgen te maken.
    Dikke kus voor allebei. X

• 06 November 2017 - 18:40

Wilma Krabbendam:

Nî hâo meiden!
    Leuk om jullie allereerste Chinese verslag te lezen. Zeven uur tijdsverschil hakt er lekker in dus... Komt goed! Kunnen jullie later nog wel in de campus overnachten? Jullie maken wel wat mee daar hè?! Veel plezier op jullie avontuur en tot het volgende reisverslag (met foto’s?).
    Groetjes uit een fris Hellevoetsluis (6’C)

• 06 November 2017 - 19:07

Ans Van Dijk:

hallo silje
    jullie maken wel wat mee zeg
    een heel andere cultuur. geniet er maar lekker van
    nog veel plezier met jullie avontuur
    veel liefs oma

• 06 November 2017 - 19:07

Oom En Tante Hahah:

Hey Meiden, Jullie hebben na twee dagen al een hele ervaring op gedaan, hotel ,simkaartjes, metro enz
    Leuk hoor om het allemaal te lezen wat jullie daaruit spoken.
    Heel veel plezier nog en geniet er maar lekker van !!
    Tot het volgende blog

Doei doeii dikke kus van ons XXX

• 06 November 2017 - 20:15

Ria Bekink:

hallo Silje wat leuk om alles zo te lezen ,en jullie zijn al aardig op pad geweest.
    Wat is nu fijner om in het hotel te zijn of op de campus?
    En goed dat daar een een supermarkt is ,kan je lekker bij eten als het eten niks is.
    Kijk maar uit hoor met het eten als de chinezen niet schoon zijn.
    Wat is het weer daar ?
    Geniet maar fijn en doe voorzichtig ,gr van opa en mij en een knuffel er bij .xx

• 06 November 2017 - 20:16

Jannie Meulstee:

Wat een leuk verhaal en wat een belevenis.
    Nou jullie vervelen je niet

• 06 November 2017 - 20:18

Jannie Meulstee:

Het eten vonden jullie ook lekker.
    Geniet er maar van.

Hartelijke groeten en liefs
    Uit Dronten.

• 06 November 2017 - 20:20

Lucky:

Heey meiden,

Wat onzettend cool! Ik blijf jullie volgen. Heel veel plezier!

Xx

• 06 November 2017 - 20:22

Sinjin:

Goedemorgen meiden,
    Wat leuk deze blog! Fijn dat jullie ons mee laten genieten van jullie avontuur.
    Ik lees graag mee!!

Groetjes uit Brielle xx

• 07 November 2017 - 00:31

Silje En Susanna:

Heyyy

We gaan zo ver wij weten niet meer uit het hotel weg. Dat vinden we ook niet meer zo erg. De campus schijnt erg primitief te zijn en is toch 5 min van het hotel waardoor we er altijd heen kunnen. Het weer is heerlijk hier we lopen met een korte mouwen shirt buiten het is rond de 21 graden !

• 07 November 2017 - 09:02

Wim Van Den Berge:

Hoi Silje en Susanna,
    geweldig om jullie verhaal te kunnen volgen! Mooie ervaring. Mijn zoon is helemaal verbaasd dat jullie 3,5 uur doen over een SIM kaart: hij werkt in een telefoonwinkel, en volgens hem is dat hooguit 2 minuten werk.... Ja, tijd is anders in China. Groeten vanuit een koud, maar zonnig ROtterdam. Wim

• 07 November 2017 - 22:27

Marion:

Wat leuk om jullie belevingen te kunnen volgen. Inclusief de begeleidende foto’s. We kijken
    uit naar de volgende verslagen! Veel plezier verder. Ruud en Marion