Dag 6&7 Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Nursestudentsinchina - WaarBenJij.nu Dag 6&7 Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Nursestudentsinchina - WaarBenJij.nu

Dag 6&7 Shanghai

10 November 2017 | China, Sjanghai

Dag 6 en 7

Nihao,

Dag 6: We hebben het zo druk gehad dus even een blog over 2 dagen i.p.v. 1 dag. Donderdag hadden we 3 lessen.
We begonnen de ochtend met Taiji een vechtsport die vooral door ouderen wordt beoefend. We hadden de les met een andere groep Nederlandse uitwisselingsstudenten. Deze studenten waren al aan het einde van de reis en vertelde ons alles over wat je echt gedaan moet hebben in Shanghai en Beijing. Wij vonden de Taiji les erg moeilijk. De Chinezen waren super precies met de bewegingen en dat ging bij ons natuurlijk nog niet zo soepeltjes haha. Het was wel grappig om mee te maken en volgende week hebben we het weer en kunnen we dus weer verder oefenen.
Om half 11 gingen we gelijk door met een les pharmacology. Dit was erg interessant. We hadden geleerd over verschillende soorten medicijnen en herbs die daarvoor gebruikt worden. De leraar was erg aardig en had allerlei voorbeelden mee. Dat was erg leuk.
Van 11:45 tot 13:00 hadden we even niks. We besloten even te douchen en te eten. Om 13:00 hadden we onze laatste les van vandaag: Spoken Chinese. We leerde hier wat Chinese zinnen en woorden die handig konden zijn tijdens het winkelen. Dit was erg leuk. Onze lerares was Amerikaans van oorsprong dus ze was erg goed te verstaan.
Om 14:30 waren we klaar en gingen we weer terug naar het hotel om ons op te frissen, want we wilde naar de fakemarket.
Om 17:00 liepen we op de fakemarket. Wij hebben wat souvenirs gekocht en goed afgedingt en hebben lekker gegeten. Silje had een steak met groente en Susanna at een visgerecht. Dit smaakte goed. Om 19:00 waren we wel uitgekeken en gegeten en besloten we voor Susanna nog even naar de stad te gaan om een broek en tasje te kopen. Dit is gelukt bij de Pull & Bear! Ook vonden we Disney mini mouse oortjes.
Rond 22:30 waren we weer in het hotel en gingen we snel slapen. We waren erg moe, want we hadden weer een behoorlijke afstand gelopen.

Dag 7:
Vandaag gaan we naar Disney! We hadden er allebei veel zin in. Susanna was nog nooit in Disney geweest en Silje wel, maar niet in Shanghai. We liepen naar de metro en werden half om ver gereden door een scooter. Dit gebeurt elke dag zowat. Ze rijden hier waar & wanneer ze zin hebben. Ook wel grappig is dat de mensen hier altijd met een soort slaapzak rijden. We hebben een foto bij ons verslag gedaan. Het is hier rond de 20 graden dus helemaal niet nodig lijkt ons. We gingen ongeveer 20 minuten met de metro en toen waren we er al. Het park was een stuk kleiner dan Parijs en was nog deels in aanbouw. Het was wel erg mooi en nieuw doordat het pas in 2016 is opengegaan. Het was ondanks dat het vrijdag was erg druk en we moesten vaak 1,5 tot 2 uur wachten bij een attractie. Ook werd het s’ avonds erg koud. Susanna stootte haar hand nog en heeft nu last van der hand. Ook werden we 2 uur lang in een rij aangekeken en werden er foto’s van ons gemaakt door 2 Chinezen. Ze ging geloof ik heel de familie Facetimen. Dit werd erg irritant opeen gegeven moment. Ze hadden dit helaas niet door. We waren een soort attractie in een attractie hahhahha. We hebben ook nog een chocolade ijsje op. We hadden zo’n trek in ijs. Verder was het wel erg leuk!! Rond 8 uur was er nog een mooie show en toen zijn we naar huis gegaan. Op weg naar huis hadden we zin in crispy chicken. We gingen weer naar hetzelfde tentje als vorige keer. Dit keer kregen we iets heel anders. Na 15 min praten en proberen te begrijpen hebben we het maar opgegeven hahah ze konden echt geen Engels en wat we nu hadden was ook lekker.
Morgen is hier de The International Nursing Competition. 2 van onze groep doen mee. Ze moeten dan een soort casus uitspelen. Wij gaan kijken hoe ze het doen. Ook zijn we door de organisatie uitgenodigd om mee te eten s’ avonds dus we zijn benieuwd We willen s’ avonds ook uit in de stad naar een leuke bar. Dus dat wordt weer leuk!
Voor nu gaan we zo weer slapen, want morgen weer een drukke dag.

Xxxx Silje & Susanna

• 10 November 2017 - 16:42

Petra Bekink:

Vind het zo geweldig voor jullie dat jullie dit meemaken allemaal.
    Zo kunnen we via de blog leuk meegenieten. Lieve meiden nog heel veel plezier x

• 10 November 2017 - 17:06

Ria Bekink:

hallo dames wat een belevenis ,en ondernemend zijn jullie .
    Wat moet ik me daar bij denken we gaan nog even naar de bar in de stad ,kijk a.u.b goed uit waar je terecht komt?
    Die thaji is dat wat voor ons speciaal voor de ouderen schrijf je haha.

en wat die foto s maken dat doen die chinezen in Volendam ook van de Nederlanders.
    Maar daar zien ze niet zo veel mooie dames zo als jullie met mooie grote ogen en wimpers.
    Nog veel plezier en we kijken weer uit naar je volgende blog gr xx

• 10 November 2017 - 17:13

Ruud En Marion:

Hi Silje en Susanna, het lijkt me heel apart om zo’n bezienswaardigheid te zijn. Trouwens geweldig dat jullie zo veel dingen naast de lessen kunnen doen. Dat zijn ervaringen die ze jullie niet meer af kunnen nemen. We kijken uit naar de volgende update. ruud en marion

• 10 November 2017 - 18:18

Sinjin:

Hallo Suus en Silje,

Wat zijn jullie toch een stel ondernemende meiden, we genieten van afstand mee. Heel veel plezier !!We hebben zo gelachen om die foto van de slaapzak op de scooter.
    ik snap wel dat ze foto's van jullie gaan maken :-)

xx

• 10 November 2017 - 19:25

Ritva Juutilainen:

Ik heb me t plezier gelezen fijn dat jullie zo genieten ook nieuwe dingen leren leuke foto's
    Wel oppassen in het verkeer daar
    veel plezierxxx

• 10 November 2017 - 20:45

Toepie En Linda:

Ook wij genieten hier van juliie verhalen meiden hihi veel plezier daar

• 10 November 2017 - 21:52

Wilma:

Het wordt straks echt een flink boekwerk met al die verslagen bijelkaar, leuk voor (de thuisblijvers) nu en leuk voor later! De foto’s daarbij maken het helemaal af. Ga zo door dames!

• 10 November 2017 - 22:26

Jannie Meulstee:

Wat leuk om jullie zo te volgen.
    Een heel ander leven als thuis.
    Je zal weer in Nederland af moeten
    Kikken.

Heel veel plezier en succes
    Groetjes van ons beiden. Xxx

• 11 November 2017 - 08:27

Bep :

Zo weer een hoop geleerd,leuk om jullie zo te volgen ben ik ook een beetje in China

• 11 November 2017 - 08:36

Bep :

Ik had wat meer geschreven hihi maar zie het niet terug in iedere geval leuk dat jullie zo genieten en Suus pechvogel kijk uit hè tot morgen xxxxx