Beijing/Shanghai dag 24,25,26,27 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Nursestudentsinchina - WaarBenJij.nu Beijing/Shanghai dag 24,25,26,27 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Nursestudentsinchina - WaarBenJij.nu

Beijing/Shanghai dag 24,25,26,27

01 December 2017 | China, Sjanghai

Dag 24,25,26,27

Nihao,

Dag 24
We hebben het zo druk dat we haast niet toekomen aan de blog. Maandag kwamen we aan in Beijing. De trein ging ongeveer 350 km/h. We kregen eerst een soort rondleiding door de stad. Dit was wel leuk, maar erg koud. In Beijing lag de temperatuur rond het vriespunt en dat was te merken… We besloten om een muts te kopen en een sjaal. Dit was al gelijk een stuk warmer. Verder liepen we door de leuke straatjes met Chinese winkeltjes. Hierna gingen we naar het hotel. Het hotel was best netjes alleen stonk de badkamer naar riool haha. S ’avonds besloten we na het eten naar de stad te gaan met de metro. We vroegen waar we heen moesten aan een mevrouw en vonden het wonderbaarlijk in een 1x #wereldreizigers. De stad was erg gezellig en was wat knusser dan Shanghai. Het was onder 0 graden dus we liepen snel de winkels in en uit. Op een gegeven moment spraken 3 Chinese vrouwen ons aan. Ze wilde weten waar we vandaan kwamen. Toen we zeiden dat dit Nederland was, waren ze erg enthousiast. Een van de vrouwen zei ineens hoe gaat het ?. Dat was erg grappig. Ze wilde met ons thee drinken. Helemaal verrast door dit verzoek zeiden we blij ja!
Het was erg gezellig en we hebben 2 uur lang theegedronken en gepraat over alles. Een van de Chinese vrouwen had een vriendin wonen in Den haag. Vandaar dat ze het zo leuk vond dat we Nederlands waren. Om 10 uur besloten we terug te gaan naar het hotel. Het was erg leuk om dit mee te maken.

Dag 25
Vandaag gingen we naar de Great Wall. (De Chinese muur). Ook bezochten we het olympische stadion, graven van belangrijke personen & een fabriek.
Als eerste kwamen we in de bus en onze gids vertelde ons van alles over wat we gingen zien. Het was een erg aardige man die leuk kon vertellen. Onze eerste stop was een fabriek die typische Chinese beeldjes maakte. We mochten kijken bij het proces. Dit was wel leuk en we vonden het erg knap dat we dat konden maken. Hierna gingen we naar de Great Wall. Je kon op verschillende manieren naar boven en naar beneden. Wij besloten om naar boven te gaan met een kabelbaan en rodelend naar beneden. Boven was het erg mooi. We liepen ongeveer 5 km op de Great Wall. We hebben hele mooie foto’s gemaakt. Deze komen later nog want de wifi is erg slecht. Rodelend naar beneden was echt heel leuk. De baan 1580 meter lang! Toen we beneden waren nam de gids ons mee om te lunchen. Dit was weer typische Chinees. Je koos allemaal 1 gerecht en deze deel je met heel de tafel. Zo kan je van alles wat eten. Het was erg lekker.
Hierna gingen we terug naar de bus om naar de graven te gaan. Het was vreselijke koud toen we uit de bus kwamen. We moesten een tijdje langs allerlei graven gaan lopen. Elke graf had een dier als steen. Wij vonden het veel te koud om er lang te blijven. Gelukkig gingen we snel weg. Hierna gingen we naar het olympische stadion. We mochten alleen de buitenkant zien. Het was al donker en we zagen er dan ook niet heel veel aan nu hahahh. Er zat wel een leuk souvenirwinkeltje waar we in zijn gegaan. We moesten erg nodig plassen en de enige optie was natuurlijk weer een vieze gat wc dixie zonder wc-papier. We gaan der denk ik nooit aan wennen….
Hierna waren we allemaal erg moe en gingen we gelukkig terug naar het hotel. De leraren stelde voor om met z’n alle te gaan eten in een restaurantje dat typische Chinees was. Dit hebben we ook gedaan. Het was erg lekker.

Dag 26

Vandaag moesten we om half 9 verzamelen. We zouden naar de verboden stad gaan, naar de stad en naar een tempel. Het was erg koud en er was een koude wind uit Sybirie.
We begonnen iets voor de verboden stad. Het was de plek waar Mao Ze Dong lag. Het was binnen wel erg heftig. Er mocht niet gefilmd worden en er waren overal beveiligers. Als je je daar misdroeg werd je echt in een gevangenis gestopt, dachten we. Toen we naar een andere kamer liepen, kwamen we bij de plek waar Mao Ze Dong lag. Het was erg vreemd om een dode man te zien liggen die helemaal geel was aangeslagen. Hij ligt al ongeveer 40 jaar zo in dat paleis. Het ging allemaal erg snel en eenmaal eruit voelden we ons opgelucht dat we eruit waren.
Hierna liepen we naar de verboden stad die ertegenover zat. De verboden stad heeft een erg interessante geschiedenis en je mocht er tot heel lang niet komen. Het was dus erg bijzonder om hier te lopen. De verboden stad bestond zelf uit heel veel poorten, voordat je er echt in was. We moesten echt door heel veel poorten voordat we erin waren. Eenmaal erin was alles erg bijzonder en erg groot. De troon was van heel veel kg goud en erg groot. Weer verder naar achter lopen kwamen we bij zijn kamer, er waren maar liefst 9 kamers voor hem en elke dag sliep die in een andere kamer. Dit was zodat niemand wist waar die sliep en zo kon die niet vermoord worden. Het was erg koud en we bevroren bijna dus liepen we maar een souvenirwinkel binnen en gingen we daar zitten. Hierna gingen we nog door de tuin van de verboden stad. Wat ook wel opviel is dat echt heel veel mensen zichzelf hadden opgehangen vroegen, met name de keizers/ keizerinnen.
Hierna gingen we eerst wat eten bij de Macdonalds en daarna gingen we nog winkelen. We hebben nieuwe make-up gekocht en we zijn er super blij mee.
In de avond gingen we nog met de groep wat eten in hetzelfde Chinese restaurant als gister, we hebben wel wat andere dingen besteld dan gister en het was weer erg lekker.

Dag 27 Aankomst in Shanghai

We moesten donderdag weer vroeg op voor de snelle trein naar huis. De treinreis zou weer 4,5 uur duren naar Shanghai. We zaten al best snel in de trein en ook nog een soort van naast elkaar. We hebben in de trein nog wat geslapen en naar buiten gekeken. Eenmaal aangekomen waren we blij dat het weer 10 graden warmer was, ookal was het nog steeds koud. Na Beijing zullen we niet meer zeuren over de kou, want dat was echt hels.
In Shanghai werden we opgewacht door Chinese volunteers, die ons naar de bus brachten. Bij het hotel aangekomen, hadden we helaas een andere kamer die kleiner is. Dit vonden we erg jammer en we misten onze eigen kamer. Gelukkig is het maar voor 2 dagen. We hebben hierna nog patat met kip op (traditie) en gingen ons daarna opmaken, want we gingen gezellig met heel de groep naar een club. We hadden een hele gezellige avond gehad.

Onze excuses voor het lange wachten op de blog en de foto’s, we proberen de foto’s vanavond weer!

Xx Silje en susanna

• 01 December 2017 - 10:27

Petra Bekink:

Hallo meiden,

Volgens mij was het erg koud haha. Jullie hebben het zrker druk gehad, ik dacht eigenlijk, er zal wel geen blog meer komen. Blijft leuk om te lezen. We zijn toch ook erg blij dat jullie morgen weer terug zijn. We zijn benieuwd naar jullie verdere verhalen thuis. We kijken er naar uit. Tot morgen, veilige en prettige vlucht terug XX

• 01 December 2017 - 10:27

Petra Bekink:

Hallo meiden,

• 01 December 2017 - 14:30

Wilma:

Hey!
    Dan zal dit misschien wel de laatste blog zijn vanuit China. ;-)
    Leuk om jullie zo te hebben gevolgd! Hier is het nu 3 graden, dus hou die muts en sjaal maar in de buurt morgen. Alvast een heel goede reis terug met elkaar!
    Groetjes uit Holland

• 01 December 2017 - 19:08

Ruud En Marion:

Ha beiden,
    Het was echt ontzettend leuk een beetje met jullie mee te reizen! Bedankt voor al die mooie en leuke blogs. Heel goeie reis en tot gauw!

• 02 December 2017 - 14:16

Jannie Meulstee:

Nou Sil hier is het ook koud, goed aankleden.
    Wij hebben genoten van jullie schrijven.
    Dat zullen wij zeker gaan missen.

Wij wensen je een goede vlucht.

Tot ziens en groeten van ons beiden.