Dag 8&9 Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Nursestudentsinchina - WaarBenJij.nu Dag 8&9 Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Nursestudentsinchina - WaarBenJij.nu

Dag 8&9 Shanghai

12 November 2017 | China, Sjanghai

Nihao,

Dag 8- The International Nursing Skills Competition

Zaterdag ging de wekker af na een korte nacht. Het was namelijk de dag van de International Nursing skills Competition. De competitie is een wedstrijd waarin 2 verpleegkundigen in een team een casus moeten uitoefenen op een simulatiepatiënt. Hierin krijg je verschillende handelingen die je moet uitvoeren. Wij hadden van school 2 deelnemers, wij hoefden gelukkig niet deel te nemen.
De competition begon met een openingsceremonie, eerst waren er 2 dansers die heel mooi gingen dansen. Daarna kwam er een speech door belangrijke mensen die allemaal hun zegje wilden doen. Gelukkig was er vertaling want ze spraken bijna allemaal chinees. Aan het eind van de openingsceremonie kwamen verpleegkundigen in uniformen uit verschillende tijden. Dit was erg interessant om te zien, omdat wij echt de verschillen in de tijden konden zien en hoe de mode met de tijd mee veranderde. In de oorlog hadden ze groene uniformen voor het leger en in de vroegere tijd hadden de verpleegkundigen een soort nonnen uniform. Wat me hierbij wel opviel is dat in alle tijden het officiële verpleeguniform altijd wit is gebleven (buiten de oorlogstijd om).
Er waren 4 hokjes waar een bed in stond. Je kon met oortjes luisteren naar de studenten die de casus aan het uitspelen waren. Er waren verschillende categorieën zodat het een eerlijke wedstrijd was. Er waren deelnemers uit China zelf, maar ook uit Finland, Australië, Amerika, Canada, Engeland, Noorwegen en Denemarken.
Onze deelnemers Nadia & Lotte hadden het goed gedaan. Ze vonden het overschakelen naar Engels best wel moeilijk. Ze hadden een moeilijke casus over een vrouw die nierinsufficiëntie heeft en zich niet lekker voelde. Nadia & Lotte moesten de patiënt wegen, medicijnen aanreiken en bloeddruk meten. De patiënt was erg onvoorspelbaar (bv uit het niks overgeven). Het was een erg leerzaam evenement.
Na de competition waren we uitgenodigd door de organisatie om lekker te gaan eten. Er stond een groot buffet klaar en de tafel was prachtig. Het eten was top!
Hierna zijn we ons op gaan maken om naar de stad te gaan met z’n vijven. We wilden naar een skybar genaamd Cloud 9 in het Hyatt hotel. We zijn met de metro heen gegaan en met de taxi terug. Aan tafel kwam er een goochelaar die allerlei trucks deed met kaarten en munten. We snappen allemaal niet hoe hij het deed. Zo leuk om mee te maken! We hebben het daar erg naar ons zin gehad en waren rond half 2 weer terug in bed.

Dag 9- Tempels, tuinen & Oriental Pearl Tower

Vandaag viel het opstaan zwaar. We gingen vandaag naar de tempels, tuinen & de Oriental Pearl Tower. We reisden af naar het wat ouder gedeelte van Shanghai. We gingen naar de Yu Garden. Daar waren erg mooie gebouwen en tempels. Ook de tuin was prachtig. Op de foto’s kun je alles zien. Naast de tuin was er een Macdonalds. Hoe kan het ook anders met ons hahahahha. We namen hier iets en gingen daarna nog even een rondje doen door de wijk. Rond 4 uur moesten we verzamelen om met de ferryboot naar de andere kant van het water te gaan. Aan de andere kant van het water stond namelijk de Oriental Pearl Tower. Op de boot was het ontzettend druk, maar het was wel leuk om over het water naar de andere kant te gaan. Eenmaal bij de toren aangekomen was die nog groter dan wij dachten en toen we binnen was het uitzicht adembenemend. We waren precies op tijd om de lichtjes aan te zien gaan. Op de foto zie je ook het hyatt hotel waar we gister gingen zitten in de bar ‘’cloud 9’’. De toren was maar liefst 468 meter hoog en er was zelfs een grond van glas, de toren had verschillende verdiepingen en wij gingen zelfs naar de hoogste bol van de toren. Het was een geweldige ervaring om mee te maken.
Na een tijdje foto’s te hebben gemaakt wilde wij (ons vijf) terug naar het hotel. We waren erg moe van de avond ervoor. In het hotel hebben wij nog wat gegeten ( kip en patat ) en hebben we lekker gedoucht. Bij Silje viel de douchekop nog uit z’n standaard op der hoofd HAHA. Gelijk weer wakker. Morgen is onze eerste stagedag van 8 tot 3 uur s ’middags! We hebben der zin in en zijn erg benieuwd!

Verder is Silje super verkouden en niest ze heel de dag door.

Xxxx Silje & Susanna

• 12 November 2017 - 15:56

Petra Bekink:

Leuke blog weer!
    Maar goed dat Silje een neusspray meegenomen heeft

• 12 November 2017 - 15:57

Petra Bekink:

Veel plezier met stage lopen morgen, welterusten meiden

• 12 November 2017 - 16:23

Sinjin:

Goedemorgen meiden,

Stage? Hihi ik dacht dat jullie op vakantie waren .. We genieten hier van jullie verhalen, beterschap Silje. Hier regent en waait het al de hele dag, dan kunnen jullie nog extra genieten als je daar aan denkt.

tot morgen

• 12 November 2017 - 17:42

Ans Van Dijk:

hallo damesj
    jullie maken wel wat mee,zeg
    gaat het al wat beter met de verkoudheid van silje?
    hier zitten we midden in de herfst ,regen,wind en helemaal grijs
    ik wens jullie(ik weet nog steeds de naam van je vriendin niet,silje)
    weer hele mooie dagen
    liefs oma

• 12 November 2017 - 18:35

Marion & Ruud:

Veel plezier met de stage. En Silje: beterschap!

• 12 November 2017 - 21:37

Bep:

Zo weer heel wat gedaan, leren lekker eten en weinig slapen

• 12 November 2017 - 22:07

Marleen Duynkerke:

Ha silje en vriendin,wat een leuke onderbreking even naar china stage lopen. En wat een verschillen met de hygiëne,misschien kunnen de Chinezen meer tegen de bacteriën dan wij. Silje beterschap toegewenst

• 12 November 2017 - 22:34

Ria Bekink:

Wat een belevenissen weer.
    Maar als ik het goed leest komt morgen het grote werk stage lopen dan mogen jullie wel bijtijds naar bed gaan ? Nou Silje goed sprayen gaat het gauw over wel vervelend.
    Leuk verslag weer me jongste zus belde mij op die vond het ook zoooo leuk om je verslag te lezen..
    Succes met de de stage en doe je best gr xx

• 13 November 2017 - 12:48

Ritva Juutilainen:

Ik heb weer met plezier gelezen
    Succes met stagexxx